ALL IN PINK

 

FEBER

(bild från sportlovet på mig och Lina)
Feber och extrem huvudvärk - så ser livet ut för mig just nu. Så himla jobbigt för att det gör för ont i huvudet att läsa så jag kan inte plugga eller något. Tror att det kan vara någon slags influensa...? Ikväll är det PH igen, taggaa. Jag skulle verkligen inte spelat dendär matchen i söndags då jag ansträngde mig och allt blev bara tusen gånger värre. Nu ska jag kolla på gårdagens Paradise Hotel avsnitt för att jag gjorde aldrig det tidigare idag och sen kommer det nya på tv så det är bra. Jag funderar på att göra ett collage på vad jag önskar mig i julklapp, skulle ni vilja det? Ha en bra kväll, puss.

Hej alla fina individer

 
Hej alla Ellinors fina läsare! Jag är Ellinors bästa bror vid namn Hanna Bergwall. Vi kommer förmodligen att göra många videos tillsammans. Vi skulle gjort en blogg tillsammans men jag är väääldigt dålig på att blogga så Ellinor har denna själv istället, men jag kommer att blogga lite då och då ändå. Som gästbloggning fast jag gör inlägg ibland. Jag och Ellinor kommer att göra en best friend tag så att du kan få lära känna oss lite bättre. Jag är lika gammal som Ellinor, alltså 14 år. Vi har känt varandra i ungefär 3 år och men vi blev bästakompisar på kort tid. Nu träffas vi ofta vilket innebär att det bli många roliga videos. Men nu ska jag inte skriva så mycket mer, jag vet själv att det är jobbigt att läsa långa inlägg. Nästa gång ni ser mig så är det i en video, det längtar ni allt till va? Hoppas ni ändå tyckte att det var lite kul att läsa! Kärlek till er. 
 

Ur garderoben

Hej, Jag hade tänkt att börja med en sak som heter ''Ur Garderoben''. Då visar jag alltså något plagg som jag gillar i min garderob. Det jag tänkte visa den här gången är en kofta från Juicy Couture (inte samma som jag har på mig i inlägget innan detta.) Den är typ korall orange. Alltså det är lite svårt att förklara men jag har inte visat den tidigare i bloggen iallafall så det var därför jag tänkte visa den. Juicys koftor är så mysiga och fina med trycket på ryggen. Materialet är även jätte mysigt!
 
 
 
 

Mysoutfit

Munkis och mjukisar från Juicy
Hejhej. Jag är fortfarande sjuk idag, jobbigt! Jag har fixat om designen till en med mer vinter tema för att det är ju redan första advent på söndag, heelt sjukt. På söndag börjar även julkaldendern som jag alltid kollar på. Haha det är tradition för mig och även väldigt mysigt. Årets julkalender heter Barna Hedenhös som handlar om en stenålders familj som kommer till nutiden. Nu ska jag kolla igen på PH avsnittet som var igår, ha en bra dag!

Nivea Lip Butter

 
Måste verkligen tipsa om dom här två produkterna. Dessa två läppbalsam är jag helt kär i. Jag har alltid med mig ett av dom i väskan för att dom är så sjukt bra. Båda doftar verkligen underbart och man får babylena läppar. Jag köpte mina på h&m för cirka 30-40 kronor styck. Det finns säkert även på ica, kicks osv. 
Puss

Real girls isn't perfect, perfect girls isn't real.

 
Det är sjukt viktigt att vara trygg i sig själv och lita på sig själv. Det är jättesvårt. Alltså ingen, verkligen ingen är perfekt. Även om man tycker att det verkar som att någon har ett perfekt liv så är det inte så, alla har motgångar. Nu kanske du tänker men hon är ju perfekt med de snyggaste kläderna, kroppen osv. Även om det verkar som att hon är så himla perfekt så är det inte så utan hon har bara byggt upp en fasad och vill visa upp att hennes liv är så perfekt. Men nej isånnafall är det bara fake för att alla har sina motgångar och problem. Många tjejer jämför sig med andra istället för att fokusera på det som är bra med just dig. Du kanske har fina ögon eller något annat som du är nöjd med. För vad blir bättre med att jämföra sig med andra? Ingenting snarare tvärt om att du får sämre självförtroende. Så sluta tänk på dendär som är så ''perfekt'' när hon ändå inte är det. Jag vet att det är sjukt svårt att inte jämföra sig med andra. Jag höll själv på så väldigt mycket för inte alls så länge sen. Men nu har jag insett att ingen är perekt och ingen kommer någonsin bli. Så fokusera istället på vad som är bra i just ditt liv.

Dagen - Sjuk

Jag har spenderat nästan hela dagen i sängen med mitt döende huvud, många Alvendon har det blivit kan man säga. Till lunch kom pappa hem med sushi till mig, så det var snällt. Under kvällen har jag sett på Paradise Hotell. Det är så sjukt bra + jag älskar nya killen i PH så jag får hoppas att han får stanna imorgon. Nu måste jag sova, får se om det blir skola imorgon. Jag börjar 9.10 så det är bra iallafall. Men jag får se hur jag mår då. Godnatt, puuss.

W A N T I E S

 

Hår Tips

 
- Istället för att gnugga blött hår mot handduken så kan du krama ut vattnet från håret mot handduken för att slita mindre på håret.
- Använd tofsar utan metallsaker för att de sliter väldigt mycket på håret.
- Använd alltid värmeskydd om du ska torka/platta/locka m.m håret.
- Avsluta med att skölja håret i iskallt vatten när du duschar så kommer det se mycket glansigare ut.
- Du får mycket glansigare hår om du använder en svinborste istället för en vanlig borste.
- Det sliter mindre på håret om du sover i fläta eller i en knut.
- Drick mycket vatten!

~ 15 saker du kanske inte visste om mig ~

 
 1. Jag har aldrig haft långa naglar
2. Jag gillar inte mjölkchoklad
3. Jag HATAR grädde
4. Jag hatar att klippa mig
5. Jag har bott i 7 olika hus
6. Jag är vänsterhänt
7. Jag tappar alltid bort min mobil
8. Jag är en tävlings människa och hatar att förlora
9. Jag sover alltid på mage
10. Min största dröm är att träffa Messi
11. Jag gillar nästan all mat 
12. Jag hatar att ha uppsatt hår
13. Jag fryser alltid om händerna och fötterna
14. Jag hatar mitt bebis hår
15. Jag trodde att jag var över 1.60 men neeej...
 

Fotbollsåret 2013

Hejhej. Nu tänkte jag berätta om året 2013 i fotbollen.
 
 
Det började med att vi åkte till en inomhus cup på Åland. Vi kom 4 på den cupen före oss kom Järla, Huddinge och Älvsjö (Vi vann mot Älvsjö) och sen vi då efter oss på femte plats kom Örby och sedan var det lite andra lag efter som jag inte kommer ihåg vad de heter.
 
 
 Sen spelade vi i Mars en innomhus cup/träningstunering i en inomushall i Sundbyberg. I den spelade vi 3 matcher. Det blev 4-0 till oss mot Sundbyberg F99-1, 0-0 mot Järla F99-1 och 3-0 mot Sundbyberg F00.
 
 
 
 Sedan satte sanktan igång. Våren gick väldigt bra för oss vi låg hela tiden 1/2a i serien. Vi spelade en match ovavgjord, förlorade en och vann resten från våren till sommaren i sanktan.
  
 
 I Juni åkte vi Tåg till Göteborg och sedan bil där ifrån till Smögen för att spela sommarens första Cup. Det gick inte så bra för oss i början med sedan gick det bara bättre och bättre. I slutspelet vann vi Kvartsfinalen med 2-1
 och Semin med 3-0. Då var det dags för final mot ett lag från Skåne. Vi hade problem med att få in bollen i mål under hela matchen och finalen slutade 1-1, då blev det straffar som vi förlorade på. Vi hade iallafall sjukt kul under hela cupen som var i 4 dagar.
 
 
 Den 1 Augusti åkte vi till Visby på gotland för att spela P18 Cup. Första matchen mötte vi Sundbyberg och vi vann. Nästa dag spelade vi 1-2 mot Tyresö (det skulle egentligen bli 2-2 för att vi fick ett mål felaktigt bortdömt.) Sedan hade vi en riktig skit match och förlorade med 0-1 mot P18? (tror att dom heter så??). 3dje dan mötte vi Väskinde och det blev 2-0, vi hade problem med att få in bollen i mål men vi vann iallafall. Samma dag på eftermiddagen mötte vi P18 igen och denna gång spelade vi som vi ska och vann med 4-1 (vi vann mot dom 5-0 förra året.) Då var vi klara för final och den skulle spelas mot Tyresö. Vi dominerade matchen men sedan fick Tyresö en straff och så blev det 0-1 till dom. Sedan i andrahalvlek gjorde Elin 1-1 och matchen slutade 3-1 es till oss. Detta var lätt årets roligaste cup med alla kvällar i Visby osv, sjukt kul verkligen.
 
 
 Sedan fortsatte sanktan på hösten och vi vann typ alla matcher förutom 2-2 mot Åkersberga. Vi spelade riktigt bra och vann t.ex 14-0 mot Vallentuna, 10-1 mot Danderyd 10-0 mot Vaxholm, 8-0 mot Djurgården osv. 
 
 
När sanktan var slut så spelade vi först en träningsmatch mot BP som vi vann med 3-0.....
 
 
 Och sedan åkte vi iväg på Mc Donald's cup. Första matchen var våran sämsta på cupen, det blev 0-0 mot BP.
Nästa match den dagen spelades mot Tullinge och vi vann med 4-0. Dagens sista match spelades mot Tungelsta. Den blev 8-0. (Ebba gjorde bissa mål ;). ) 
 
Nästa dag spelade vi kvartsfinal mot Enebyberg som vi vann med 5-2. I semin mötte vi Forsby FF som jag tycker var bästa motståndet i cupen, vi vann 2-0. Då var det dags för fiinaaaal. Vi mötte Örby och vann med 3-0 bästa laget vann helt klart den matchen och guldet var vårt.

S I C K N E S S

Idag har jag så sjukt ont i huvudet igen, mycket mer än igår. Tror seriöst att jag har fått hjärnblödning eller något. Just nu ligger jag iallafall i sängen med ett dunkande huvud som kommer att sprängas vilken sekund som helst. Igår gick matchen väldigt dåligt. Men sånt händer, vi är bara människor och kan inte prestera varje match hela tiden. Hursomhelst blir det nog mycket bloggning och alvedon idag. Ni får ha en super bra dag, puss.